ТРАНСПОРТ в России
Список темНовая темаПоискПравилаВойти Темы: <<>>
Торонто Новости (пригородные поезда)
MORRO  15.06.2007 23:33

1. http://spacing.ca/wire/?p=2009
особенно удивил второй пункт о электрификации Лакешор линии, интересно какие локомотивы для этой линии они планируют использоать?

2. http://www.gotransit.com/PUBLIC/news/media/NewGOlocomotives.htm
особенно порадовала, новые локомотивы, наиболее современные на Северном континенте Америки.

Re: Торонто Новости (пригородные поезда)

MORRO писал(а):
-------------------------------------------------------
> 1. http://spacing.ca/wire/?p=2009
> особенно удивил второй пункт о электрификации
> Лакешор линии, интересно какие локомотивы для этой
> линии они планируют использоать?

Пока что не планируют ни чего. Все перечисленные проекты - зто предвыборные планы нынешнего правительства Онтарио, и если их не изберут то очень мало что из этихъ проектов станет реальностью. Кроме этого фиеаесирование всех проектов предлагается покрыть 2/3 провинцией и 1/3 федеральными деньгами. Федеральное правительство пока что не дало ни каких сигналов в сторону того что они дадут хоть какие то деньги на все эти проекты.

Хочется надеется что деньги всё же найдутся и эти планы станут действительностью.

Re: Торонто Новости (пригородные поезда)
MORRO  16.06.2007 18:09

а новые локомотивы всё-таки красавцы, и смотряться хорошо в зелённой расскраске.

Re: Торонто Новости (пригородные поезда)
Gravity  17.06.2007 23:28

Посмотрел на фото.Понравилось однако что то прослеживается в нем от старого НОХАБа.Традиция видимо..

Re: Торонто Новости (пригородные поезда)
MORRO  17.06.2007 23:59

видимо так

вот фотки этих локов в США
http://www.railpictures.net/showphotos.php?locomotive=MPI%20MP36PH-3S
и
http://www.railpictures.net/showphotos.php?locomotive=MPI%20MP36PH-3C
(какой из них в Торонто незнаю?)

Re: Торонто Новости (пригородные поезда)
Сергей_П  18.06.2007 00:11

Gravity писал(а):
-------------------------------------------------------
> Посмотрел на фото.Понравилось однако что то
> прослеживается в нем от старого НОХАБа.Традиция
> видимо..

К сожалению, традиций нет - локомотив сделан Motive Power, бывшей Morrison-Knudsen, компанией, долгое время занимавшейся постройкой транспортной инфраструктуры - мостов, тоннелей, укладкой путей и т.д. Производить локомотивы она начала где-то в середине 1990-х годов и благодаря этому обанкротилась (или была близка).
Локомотив не является наследником нохабок (которые в свою очередь - лицензионные копии дженерал-моторсовских EMD F2 или EMD F3), т.к. он т.наз. "cowl unit" с хребтовой балкой, а не "cab unit" с несущей рамой. Вот только почему при этом нельзя было улучшить обзорность и до конца убрать "капот", мне по-прежнему непонятно: традиции дебилизма, наверное.

Re: Торонто Новости (пригородные поезда)
Сергей_П  18.06.2007 00:18

MORRO писал(а):
-------------------------------------------------------
> видимо так
>
> вот фотки этих локов в США
> http://www.railpictures.net/showphotos.php?locomot
> ive=MPI%20MP36PH-3S
> и
> http://www.railpictures.net/showphotos.php?locomot
> ive=MPI%20MP36PH-3C
> (какой из них в Торонто незнаю?)

Там Торонтовских и не должно быть: GO Transit заказал MP-40, а не MP-36.

Re: Торонто Новости (пригородные поезда)
MORRO  29.02.2008 19:35

Rail service slated for Peterborough
Federal government commits to investment in project in budget
Posted By BRENDAN WEDLEY/Examiner Staff Writer
Updated 3 hours ago

Link to article

A high-speed commuter rail service could begin operating between Peterborough and Toronto in two years thanks to funding set aside in the federal budget yesterday.

Finance Minister Jim Flaherty mentioned the project in the budget speech when he talked about the Conservative government plan to provide $500 million to support capital investments in public transit.

It's something Peterborough MP Dean Del Mastro has been working on since he was elected in 2006.

“This was the most significant federal infrastructure investment into our area since John A. Macdonald committed to the completion of the Trent-Severn Waterway," Del Mastro told The Examiner shortly after the budget speech.

"There is no other parallel to this.”

Del Mastro told The Examiner he doesn't think it's unreasonable to expect the commuter rail service to be running by 2010.

He estimates it will cost $88 million to upgrade the existing railway tracks and rail infrastructure to support high-speed passenger rail and freight service.

Canadian Pacific Railway has committed to pay a portion of the cost and Via Rail plans to provide passenger rail service, Del Mastro said.

“This is a significant part of creating a new economy in Peterborough, a stronger economy in Peterborough and all points in between," he said.

“Suddenly investment into all of that area became an awful lot more appealing"

It seems likely the budget — along with the money for the rail line upgrades between Peterborough and Union Station in Toronto — will be approved by the House of Commons. Liberal leader Stephane Dion has said his opposition party will not trigger an election by voting against the budget.

Advertisement

The 2008 budget plan indicates the $500 million for public transit will be put into a trust for beneficiaries that make public commitments before March 31 to undertake investments in public transit. Money can be drawn from the trust over the next two years.

The Peterborough-to-Toronto rail upgrades would lead to a revival of a service that was shut down almost 20 years ago.

Via Rail shut down its service between Peterborough and Toronto in 1990, citing the high per-passenger cost of operating the service.

In a report Del Mastro released in October, he argued there's enough demand for the commuter rail service that it could operate without government subsidies after the initial capital investment.

His findings showed the service would start with an estimated 903 daily commuters, saving an annual 469,560 one-way car trips to and from the Greater Toronto Area.

Del Mastro gave his report to both the prime minister and the finance minister.

Since the commuter rail service between Peterborough and Toronto shut down, the population along the route has grown by more than 320,000, Del Mastro said.

“This now puts us in a position where we can attract even more people who want the quality of life we can offer in Peterborough," he said.

In addition to passenger rail service, the upgrades to the tracks will improve freight service, Del Mastro pointed out.

Specifically, he mentioned Pepsi-QTG (locally known as Quaker Oats), General Electric and Havelock-area-mine-operator Unimin Canada Inc. as some of the potential beneficiaries of faster freight rail service.

Mayor Paul Ayotte praised the federal government for putting the project in the budget.

“It makes us more accessible so I could see industries looking at that," he said. "To get high-speed rail would be great... It would really benefit the community.

“I’m all for that. They’ve got my vote.”

The city has set aside land in the Harper Road area for a commuter rail station. It would be near the Delta Hotel and conference centre planned for land by The Parkway and Crawford Drive.

Greater Peterborough Chamber of Commerce chairman Terry Merrill, who is the Waterfront Holiday Inn general manager, pointed to the public transit funding as a positive budget program for this area.

“Much of that money would be used to improve the rail system which would then allow some of the trains that go through this area a little quicker," he said. “Any infrastructure put into the rail system from us to Toronto will benefit business greatly.

“It would then allow a lot more people to think about Peterborough as a great place to live.”

It's important for the community and important for Trent University, said Don O’Leary, Trent University vice-president of administration.

“A lot of our students come from the Toronto area ... To have that rail link would be fantastic for us, it just brings us closer to the GTA for sure," he said.

“It’s important to the community and certainly important to us as well."

Peterborough GreenUp also endorsed the plan.

A lot of people who conduct business between cities prefer trains because they’re faster and more comfortable, said Trent Rhode, Peterborough GreenUp communications co-ordinator.

"I’ve actually been personally frustrated by the lack of train transportation,” he said. “It’s a good thing. It will give commuters more options.

Peterborough County Warden Ron Gerow and Greater Peterborough Area Economic Development Corp. president and CEO Andy Mitchell could not be reached for comment.


I think I just peed a little in my pants! ...yup! This is great even through its largely a political move because the line will run through historically tory ridings that are in fear of being lost to the liberals and the NDP.

here's another article:

http://www.thestar.com/article/307725




интересно что значит скоростная жд в этом тексте, какие там скорости будут и какие локомотивы?

я так понимаю VIA, но может и GO, но почему там скоростное сообщение проектируют, до города 100-150 км, сколько там можно набрать скорости и зачем?



Редактировано 1 раз(а). Последний раз 29.02.08 19:46 пользователем MORRO.

Re: Торонто Новости (пригородные поезда)

MORRO писал(а):
-------------------------------------------------------
> интересно что значит скоростная жд в этом тексте,
> какие там скорости будут и какие локомотивы?

Думаю, что это будут самые обычные поезда GO Transit.

> я так понимаю VIA, но может и GO, но почему там
> скоростное сообщение проектируют, до города
> 100-150 км, сколько там можно набрать скорости и
> зачем?

Весь смысл этой ветки в том что она будет проходить по изберательным округам правствующих консерваторов, в том числе министра финансов. Деньги которые будут потрачены на эту ветку могли использовать на много эффективнее на другие проекты.

Re: Торонто Новости (пригородные поезда)
MORRO  04.03.2008 01:47

да где-ьл был проет на сайте GO

но посмотрев с гугля на эту ветку я там не увидил ни одного нормального городка с числом жителей больше 100 чел, всё фермы одни

вот и подумал что это будет междугородний VIA, да и странно что пригородная GO будет её обслуживать, без отсновок что ли... ?

Re: Торонто Новости (пригородные поезда)
MORRO  11.03.2008 09:41

http://www.gotransit.com/publicroot/tripstatus/default.htm

Табло будущих отправлений в реальном времени с вокзала Юнион автобусов и поездов.

Re: Торонто Новости (пригородные поезда)
MORRO  20.06.2008 12:46

я тут смотрел Гугл на Онтарио чуть севернее Торонто и заметил очень много прекрасных мест с красивой природой, и я так понял с развитым туризмом, особенно между Торонто и Садбери.

И возник вопрос, как люди туда добираются ? если в Садбери и Норс-Бей можно на самолёте местных авиалиний, то в маленькие городки только на машине.

А почему бы не на поезде ? вот например есть ежедневный Торонто-Кокрейн (жд компании Онтарио Норс) - он останавливаеться в маленьких городишках в очень прекрасных местах.
Кто из жителей этим поездом пользуется?
И если его используют не только местные, но и отдыхающие и туристы, то почему бы и дальше не развить систему таких поездов в Онтарио?

Re: Торонто Новости (пригородные поезда)
MORRO  27.08.2010 23:51

кто знает зачем эти платформы - удлиняют вокзал ? или что там делают ?

Список темНовая темаПоискПравилаВойти Темы: <<>>


©  "ТРАНСПОРТ В РОССИИ", 2003-2024.
©  Дизайн - интернет-ателье "Рузайн" (Rusign), 2003.
Rambler's Top100
AT.

[ Generated in 0.002 seconds ]